Маркетинг
В маркетинга STATISTICA Data Miner се използва за:
-
Профилиране на клиенти
-
Cross-selling и up-selling
-
Изграждане на стратегии за ефективни маркетингови кампании
-
Поддържане на оптимален инвентар
Най-добрите компании винаги са се фокусирали върху желанията на клиента. С навлизането на СRM технологиите все по-лесно става откриването на това, какво, кога, как и защо точно иска клинета?
Данните събирани относно клиенитските предпочитания може да се използват във всички аспекти, като разработване на рекламни кампании, првиличане на нови клиенти, оптимизация на складови пространства и подребда на стоки. С използването изчерпателен набор от data mining средва, заложени в STATISTICA Data Miner, маркетинг отдела в една компания може да превърне предишни неизползвани данни в стойностна и използваема информация.
STATISTICA Data Miner помага за откриване на:
-
Клиенти, които отговарят на нови продукти
-
Клиенти, които откликват на отстъпки
-
Клиенти, които купува в специфични продуктови категории
-
Най-лоялните клиенти
-
Географски и други различия
-
Възвращаемост на инвестициите от маркетингови кампании
Така например Drill Down анализи помагат при преглед на видовете покупки, които правят клиентите според демографските им характеристики; при изследване на ефективността на магазини по обособени групи; при анализ на клиентите „отворени” към нови продукти на база пазарна сегментация на предишна клиентска база данни.
STATISTICA Data Miner's General Forecaster, STATISTICA Data Miner's Regression Modeling, C&RT, CHAID се използват при прогнозиране на клиентското поведение , очаквания за поръчки на продукти , услуги, оценка на нуждите от работна сила, много ефективен контрол на инвентара.
Какъв е най-вероятният следващ продукт или услуга, която клиентът ще закупи? Дали това са отделни групи или сегменти от клиенти с различни предпочитания и вкусове? Как клиентите оценяват и сравняват вашите продукти на пазара? Трябва ли продуктите да се предлагат в пакет?
Отговори на тези въпроси може да получите чрез силата на клъстеризацията предоставяща техники за изследване на пазарна сегментация, разбиране за продукта и сравнителен анализ на конкурентни продукти.
Бъдете по-убедени и по-сигурни във възвращаемостта на вашите инвестиции и постигане на вашите стратегически очаквания и цели, чрез използването на STATISTICA Data Miner.